ממשבר לצמיחה | שיעורים שנמסרו במלאת שלושים יום לפטירת אלקנה באס ז"ל | כ"ג אדר תשפ"ו | ישיבת מרכז הרב
איך צומחים ממשבר? איך מתחילים להתמודד עם אובדן?
ערב השיעורים הזה סביב הנושא 'צמיחה ממשבר' נערך לרגל מלאת השלושים לפטירתו של אלקנה באס ז"ל בנו של ר' בנימין מנשה באס שיבדל"א, מאברכי הישיבה. אלקנה, ילד בן ארבעה חודשים, איבד את הכרתו בפתאומיות ולאחר שבוע בטיפול נמרץ עלה לגנזי מרומים.
התפילות, התורה והקבלות הטובות שנעשו לרפואתו בישיבה ובעמ"י כולו הרקיעו שחקים. ממילא גם המשבר בפטירתו נוגע לכולנו.
הרצון לצמוח מהשבר מלווה את כל אחד ואחד מאיתנו מהמשברים האישיים שלו, אך בפרט במשברים כאלו שנוגעים לכל החבורה, יש צורך בהתחזקות ובצמיחה יחד, ולכך נועדו שיעורים אלו.
זכינו לשמוע את דברי רבני הישיבה (לפי סדר הדוברים): הרב יהושע מגנס שליט"א, הרב שמואל שפירא שליט"א, הרב איתמר אורבך שליט"א, מו"ר ראש הישיבה הרב יעקב שפירא שליט"א.
בנוסף דברו הסבים: הרב זאב חי סלוטין שליט"א, ר"מ בישיבת נתיבות ישראל בבת ים, והרב גרשון חיים באס שליט"א אברך בישיבתנו מרכז הרב. דברי הפתיחה והסיום נאמרו על ידי האבא.